ÇevrimiçiKütüphane
Çevrimiçi Robotistan Kütüphanesine hoşgeldiniz. Satın almış olduğunuz paketin içeriğine ulaşabilmek için lütfen aşağıdaki bölümden ilgili içeriğe tıklayın ve paketinizin ön yüzündeki erişim kodunu gelecek ekrana girin.
Çevrimiçi Robotistan Kütüphanesine hoşgeldiniz. Satın almış olduğunuz paketin içeriğine ulaşabilmek için lütfen aşağıdaki bölümden ilgili içeriğe tıklayın ve paketinizin ön yüzündeki erişim kodunu gelecek ekrana girin.
SonicBot, üzerinde bulunan mesafe sensörü sayesinde çevresine ses dalgaları yayarak nesneleri algılıyor ve algıladığı değerlere göre mekanik özelliklerini kullanarak farklı işlevler gerçekleştirebiliyor.
SonicBot’u kullanarak engellerden kaçabilirsiniz.
Ortamdaki nesneleri algılamanızı gerektiren görevler için SonicBot’u kullanabilirsiniz.
TrackerBot, çizgi izleme sensörü sayesinde kızılötesi ışıklar yayar ve ortamdaki siyah çizgileri takip eder.
Çizgilerle oluşturduğumuz yol üzerinde TrackerBot’un mekanik özelliklerini kullanarak otonom olarak istediğimiz görevleri yapmasını sağlayabiliriz.
Kodu değiştirerek TrackerBot’un izlediği rengi de değiştirebiliriz.
2023 REX Robot Yarışması
Geri Dönüşüm temasıyla düzenlenen 2023 REX Robot Yarışması 9-14 yaş grubu arasında oluşan öğrencilerden 140 tan fazla takımın katılımıyla gerçekleşti. Dünyada giderek artan atıkları minimum seviyede tutmanın ve geri dönüşüm yoluyla gelecek nesillerimiz için olası felaketleri önlemenin yollarını, yarışmacılarımıza robotların yardımıyla daha kolay bir şekilde anlatmayı hedefledik. Online ve final etabından oluşan REX 2023 Robot Yarışmasında geçen sene olduğu gibi Online ortamda verilen görevleri yaparak en çok puan toplayan takımlar Final etabına katılmaya hak kazandı. Final etabında yarışmacılarımız hazırladıkları pistlere göre kodladıkları REX robotları ile verilen görevleri yaparak en çok puan toplayan takım olmaya çalıştı.
Final etabında, öğrencilerin hazırladığı pistlere göre kodladıkları REX robotları, çeşitli geri dönüşüm materyallerini toplamak, sınıflandırmak ve doğru şekilde işlemek için programlandı. Plastik, kağıt, cam ve metal gibi atık maddelerin robotlar aracılığıyla toplanması ve geri dönüşüm tesislerine ulaştırılması hedeflendi. Yarışmacılar, bu süreçte hem robotlarının işlevselliğini artırmak için yaratıcı çözümler üretti hem de geri dönüşümün önemini vurgulayan stratejiler geliştirdi. Bu şekilde, gençler hem teknolojiyi kullanarak çevresel sorunlara çözüm üretme yeteneklerini geliştirdiler hem de gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir dünya bırakma konusunda farkındalık kazandılar.
REX 2022 Robot Yarışması
REX ürün grubu ; eğitim odaklı bir seridir ve bu ürün grubu sizleri eğitirken hayal gücünüzün son noktasına taşımayı ve öğrenmeyi kalıcı kılmayı hedefleyen bir eğitim serisidir. Alanlarında uzman tasarım ekibi ve eğitmenlerimiz ile geliştirilen REX ürün grubumuz, sizlere eğitimin ve hayal gücünüzün kesişim noktasında eşlik etmek için tasarlandı. Hayal dünyanızın gerçekliğe eğitimle dönüşümünde sizlerleyiz.
2022 yılında ilk defa düzenlenen 582 öğrenci ve 72 mentorun katılımıyla gerçekleşen REX 2022 Robot Yarışması hem bizler için unutulmaz heyecan hem de katılan yarışmacılarımız için kıyasıya bir mücadeleye sahne oldu. 9-14 yaş arası öğrenciler, 2-5 kişi arası oluşturdukları takım ve kendilerine eşlik eden 1 mentor ile yarışmaya katıldı. 1. adımı Riders ile online ortamda gerçekleşti. Bir dizi eleme turunu tamamlamak için takımlar her biri sanal ortamdaki robotu programlayarak puan almaya çalışır. Final etabına kalan yarışmacılarımız öğrendikleri bilgileri bu sefer yaptıkları pist üzerinde uygun REX robotları ile verilen görevleri tamamlayarak en çok puanı almaya çalıştı.
ArmBot, robot kolu sayesinde etrafındaki nesnelerin uzaktan kumanda ile bir noktadan başka bir noktaya taşınmasını sağlayan bir REX robotudur.
ArmBot üzerindeki robot kolu 3 adet servo motordan oluşmaktadır.
Yukarı, aşağı, sağa ve sola olmak üzere 4 farklı eksende hareket edebilen ArmBot ulaşılması zor alanlardaki nesnelere bile kolayca ulaşabilir.
Takımlar: Takımlar en az 2, en fazla 5 öğrenciden oluşur ve şunları içerir:
En az bir mentor/koç. Mentor/Koç, tüm ekip üyelerinin kaydından ve atanmasından sorumludur.
Bir mentor/koç birden fazla takımda olabilir.
Kodlama atölyeleri, code clup ve gençlik merkezleri vb. kurumlar takımlarını kurup katılım gösterebilirler.
Takım Üyeleri: Ekip üyelerine ilişkin kurallar şunlardır: