back to top

Demo görevini yaptınız mı?

Scratch Görevleri

Bu görev;  yukarıdaki görev belgesini oynattığınızda akış diyagramları ve mavi butonun ekrana gelişine kadar olan kısmı kapsamaktadır. Bu görevde tasarım yeteneğinizi kullanarak görev boyunca kullanacağımız Roboland’i inşa edecek ve bir sonraki dekorda akış diyagramlarını öğreneceğiz. 

Dikkat edilmesi gerekenler;

  • Roboland’deki kuklaların konumları.
  • REX Robotunun okula hareket etmesi ve doğru yerde kaybolması.
  • Akış şemalarının hareket sıralaması ve konumları. 
  • Akış şemalarının açıklamaları ve hareket sıralaması. 
  • Butonun konuma tıklandıktan sonra okul dekorunun kapanması.
Bu görev; ilk görev de, butona basıldıktan sonra verilen akış şemasına göre doğru problemin üzerine tıklanarak tekrar roboland’e geçilene kadarki aşamayı kapsar.  Bu görevde, ilk görevde öğrendiğimiz bilgileri pratiğe çevirebileceğimiz iki aktivite tasarlayacağız. İlk aktivitede verilen problem için doğru akış diyagramlarının üzerine, doğru sıralama ile tıklayarak problemin çözümü olan algoritmayı oluşturacağız. 2. aktivide ise verilen algoritmayı çözümleyerek sol tarafta verile doğru problemin üzerine tıklayarak bölümü tamamlayacağız. 

Dikkat edilmesi gerekenler;

  • Roboland’e döndükte sonra REX robotunun doğru konumdan atölye binasına hareket etmesi.
  • İlk aktivite için dekor tasarımının doğru bir şekilde yapılması. 
  • İlk aktivite için akış diyagramlarının doğru konumlara doğru bir şekilde hareketmesi.
  • İlk aktivite için doğru sıralama ile akış diyagramlarına tıklandığında diyagramların doğru konumlara hareket etmesi. 
  • Doğru algoritma oluştuğunda mesajın gözükmesi ve aktivitenin değişmesi. 
  • 2. aktivite için dekor tasarımının doğru bir şekilde yapılması.
  • Problem kutularının doğru konumlara doğru bir şekilde hareket etmesi. 
  • Doğru problem kutusuna tıklandığında dekorun değişerek roboland’e geçiş yapması.
Bu görev, doğru REX sayısı oluşturulduktan sonra ekranın sağ üst köşesinde tik ya da X işareti çıkana kadar olan kısmı kapsar. REX Sayısı : Bir sayının rakamları toplamı ve kendisi çift ise bu sayı REX Sayısıdır.  Bu görevde, ekrandaki sayıları yön tuşları ile toplayarak 4 basamaklı REX sayısı oluşturan bir REX robotu tasarlayacağız.  

Dikkat edilmesi gerekenler;

  • Roboland’e döndükte sonra REX robotunun doğru konumdan AR-GE binasına hareket etmesi.
  • AR-GE binasına girdikten sonra AR-GE dekorunun oluşması.
  • Sayı kuklalarının doğru konumda olması. 
  • Robotun 4 defa rakamlar üzerinden geçtikten sonra oluşturduğu sayının kontrol algoritması ile kontrol edilmesi.
  • Kontrol sonucu sayı doğru ise ekranda tik işareti yanlış ise X işareti çıkması.

Yorum kullanılmayan projelerden puan kırılacaktır!!!

Bu görev, oyun binasına giriş yapılması, ekrana gelen hafıza oyununun oynanıp doğru veya yanlış geri bildirimini alınması ve daha sonra tekrar Roboland dekoruna gelinip REX logosunun ve REX robotunun hareketleriyle görevin tamamlanmasını kapsamaktadır. Bu görevde, REX robotu ile eğlenceli bir hafıza oyunu tasarlayacağız. ekrana gelen dört farklı renkten üçünün rastgele bir sırayla yanıp söndükten sonra REX robotunun yön tuşlarını kullanarak doğru sıralama ile renklerin üzerine gelecek eğer doğru ise tik yanlış ise X işareti ile geri bildirim alması sağlanacaktır. Geri bildirimden sonra Robolend’e dönüş yapılır. Ve REX Robotu ile REX logosu kullanarak yarışma tamamlanır. 

Dikkat edilmesi gerekenler;

  • Roboland’e döndükte sonra REX robotunun doğru konumdan oyun binasına hareket etmesi.
  • Oyun dekoru için renk kuklalarının dekorada doğru konuma yerleşmesi
  • REX robotunun doğru konuma yerleşmesi 
  • Her seferinde rastgele sıralama ile farklı renk kombinasyonlarında yanıp sönmesi. 
  • REX robotu renklerin üzerine geldiğinde doğru sıralama ile yapılan çözümün kontrol edilmesi. 
  • Yapılan kontrole göre çözüm doğru ise ekranda tik işareti çıkması yanlış ise X işareti çıkması. 
  • Kontrolden sonra tekrar Robolend’e gidilmesi. 
  • REX Logosunun doğru hareketleri yaparak konumuna gitmesi.
  • REX robotunun doğru hareketler ile final hareketini yapması. 
  • Görev tamamlandı mesajının verilmesi.
Bu görev özgünlük görevidir. Yarışma boyunca size verilen dekor ve kuklaları kullanarak örnek bir görev hikayesi ve tasarımı yapmanız istenmektedir. 

Dikkat edilmesi gerekenler;

  • Bu görevde; kullandığınız algoritma,
  • Tasarım kriterleri,
  • REX kuklaları ve dekorlarının kullanımı ve 
  • özgünlüğü konularına dikkat edilecektir.

Tebrikler Görevi Tamamladınız! Yarışmada başarılar 🙂 

Sunum Dosyasının Gönderimi

Takım mentorlerinin, sunum rapor dosyasını/dosyalarını “takim_adi_REX2024.pdf” şeklinde kaydettikten sonra [email protected] mail adresine göndermeleri gereklidir. Birden fazla takımı olan mentorler bütün dosyaları bir klasörde birleştirerek “mentor_adi_REX2024.zip” şeklinde paylaşabilir. Dosyaları , 21.04.2024 tarihi saat 00.00 kadar paylaşmanız rica ederiz.

Başarılar