Roboland’de öğrenme yolculuğuna hazır mısın?
Katılımcıların (öğrencilerin) ortak hedefe ulaşmak için birlikte oluşturduğu gruba denir.
REX 2024 Robot yarışması ortaokul ve lise seviyesi olmak üzere iki seviyede düzenlenecektir. Ortaokul grubu için yaş aralığı 9-14, Lise grubu için 12-17’dir. Takım min. 2 max. 5 kişi olabilir.
Takımlar en az 2, en fazla 5 öğrenciden oluşur ve şunları içerir:En az bir mentor/koç. Mentor/Koç, tüm ekip üyelerinin kaydından ve atanmasından sorumludur.Bir mentor/koç birden fazla takımda olabilir.
Yarı sanal yarı yüz yüze bir yarışmadır ve bu nedenle yarışma yönetimi, takımların, öğrencilerin ve öğretmenlerin herhangi bir şekilde kuralları suistimal ettiğini tespit ederse diskalifiye etme hakkına sahiptir.
A takımı: Takımın 3 üyesi var; görev sayfasına giren mentör/öğrenci görevleri grup üyeleri arasında paylaştıktan sonra belirlenen sürede görevleri tamamlar
Algoritmik düşünme, günümüzün dijital çağında önemli bir beceri haline gelmiştir. Bilgisayarların ve dijital teknolojilerin yaygınlaşmasıyla birlikte, sorunları mantıklı adımlarla çözme yeteneği giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Girişimcilik ve üretkenlik gibi modern dünyanın kritik yetenekleriyle olan ilişkisi de oldukça güçlüdür. Algoritmik düşünme, bu önemli yeteneklerin geliştirilmesinde ve uygulanmasında kilit bir role sahiptir.
Girişimcilik, yenilikçi fikirlerin doğuşunu, risk almayı ve sorunlara yaratıcı çözümler bulmayı içerir. Algoritmik düşünme, bu süreçte girişimcilerin karşılaştığı zorlukları analiz etmelerine ve etkili stratejiler geliştirmelerine yardımcı olur. Örneğin, bir girişimcinin bir iş fikrini geliştirirken, algoritmik düşünme ona pazar araştırması yapma, hedef kitleyi belirleme ve iş modelini optimize etme yeteneği kazandırır.
Üretkenlik ise verimli çalışma, kaynakları etkin bir şekilde kullanma ve hedeflere odaklanma yeteneğini ifade eder. Algoritmik düşünme, bu süreçte iş akışlarını optimize etme, tekrarlayan görevleri otomatikleştirme ve zamanı daha verimli kullanma becerisi kazandırır. Örneğin, bir proje yöneticisi olarak, algoritmik düşünme sayesinde karmaşık sorunları küçük adımlara böler ve iş akışını daha düzenli hale getirirsiniz.
Algoritmik düşünmenin etkisi sadece iş dünyasıyla sınırlı değildir; aynı zamanda kişisel yaşamımızda da önemlidir. Günlük kararlarımızı verirken, hedeflerimize ulaşma yolunda ilerlerken ve problem çözerken algoritmik düşünme becerilerimiz bize kılavuzluk eder. Bu beceri, alışveriş yaparken, seyahat planları yaparken veya ev işleriyle uğraşırken bize yardımcı olabilir. Algoritmik düşünme, daha sistematik, mantıklı ve etkili bir şekilde hareket etmemizi sağlar.
Sonuç olarak, algoritmik düşünme girişimcilik ve üretkenlik gibi önemli yeteneklerin geliştirilmesinde kilit bir rol oynar. Bu beceri, gençlerin iş dünyasında başarılı olmaları ve yenilikçi çözümler üretmeleri için temel bir gerekliliktir. Dolayısıyla, ortaokul ve lise çağındaki gençlerin algoritmik düşünmeyi öğrenmeleri ve bu beceriyi güçlendirmeleri, gelecekteki başarıları için kritik bir adımdır. Algoritmik düşünme, sadece iş hayatında değil, hayatın her alanında başarıya ulaşmak için güçlü bir araçtır ve bu nedenle herkesin üzerinde çalışması gereken bir yetenektir.
SonicBot, üzerinde bulunan mesafe sensörü sayesinde çevresine ses dalgaları yayarak nesneleri algılıyor ve algıladığı değerlere göre mekanik özelliklerini kullanarak farklı işlevler gerçekleştirebiliyor.
SonicBot’u kullanarak engellerden kaçabilirsiniz.
Ortamdaki nesneleri algılamanızı gerektiren görevler için SonicBot’u kullanabilirsiniz.
TrackerBot, çizgi izleme sensörü sayesinde kızılötesi ışıklar yayar ve ortamdaki siyah çizgileri takip eder.
Çizgilerle oluşturduğumuz yol üzerinde TrackerBot’un mekanik özelliklerini kullanarak otonom olarak istediğimiz görevleri yapmasını sağlayabiliriz.
Kodu değiştirerek TrackerBot’un izlediği rengi de değiştirebiliriz.
2023 REX Robot Yarışması
Geri Dönüşüm temasıyla düzenlenen 2023 REX Robot Yarışması 9-14 yaş grubu arasında oluşan öğrencilerden 140 tan fazla takımın katılımıyla gerçekleşti. Dünyada giderek artan atıkları minimum seviyede tutmanın ve geri dönüşüm yoluyla gelecek nesillerimiz için olası felaketleri önlemenin yollarını, yarışmacılarımıza robotların yardımıyla daha kolay bir şekilde anlatmayı hedefledik. Online ve final etabından oluşan REX 2023 Robot Yarışmasında geçen sene olduğu gibi Online ortamda verilen görevleri yaparak en çok puan toplayan takımlar Final etabına katılmaya hak kazandı. Final etabında yarışmacılarımız hazırladıkları pistlere göre kodladıkları REX robotları ile verilen görevleri yaparak en çok puan toplayan takım olmaya çalıştı.
Final etabında, öğrencilerin hazırladığı pistlere göre kodladıkları REX robotları, çeşitli geri dönüşüm materyallerini toplamak, sınıflandırmak ve doğru şekilde işlemek için programlandı. Plastik, kağıt, cam ve metal gibi atık maddelerin robotlar aracılığıyla toplanması ve geri dönüşüm tesislerine ulaştırılması hedeflendi. Yarışmacılar, bu süreçte hem robotlarının işlevselliğini artırmak için yaratıcı çözümler üretti hem de geri dönüşümün önemini vurgulayan stratejiler geliştirdi. Bu şekilde, gençler hem teknolojiyi kullanarak çevresel sorunlara çözüm üretme yeteneklerini geliştirdiler hem de gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir dünya bırakma konusunda farkındalık kazandılar.
REX 2022 Robot Yarışması
REX ürün grubu ; eğitim odaklı bir seridir ve bu ürün grubu sizleri eğitirken hayal gücünüzün son noktasına taşımayı ve öğrenmeyi kalıcı kılmayı hedefleyen bir eğitim serisidir. Alanlarında uzman tasarım ekibi ve eğitmenlerimiz ile geliştirilen REX ürün grubumuz, sizlere eğitimin ve hayal gücünüzün kesişim noktasında eşlik etmek için tasarlandı. Hayal dünyanızın gerçekliğe eğitimle dönüşümünde sizlerleyiz.
2022 yılında ilk defa düzenlenen 582 öğrenci ve 72 mentorun katılımıyla gerçekleşen REX 2022 Robot Yarışması hem bizler için unutulmaz heyecan hem de katılan yarışmacılarımız için kıyasıya bir mücadeleye sahne oldu. 9-14 yaş arası öğrenciler, 2-5 kişi arası oluşturdukları takım ve kendilerine eşlik eden 1 mentor ile yarışmaya katıldı. 1. adımı Riders ile online ortamda gerçekleşti. Bir dizi eleme turunu tamamlamak için takımlar her biri sanal ortamdaki robotu programlayarak puan almaya çalışır. Final etabına kalan yarışmacılarımız öğrendikleri bilgileri bu sefer yaptıkları pist üzerinde uygun REX robotları ile verilen görevleri tamamlayarak en çok puanı almaya çalıştı.
ArmBot, robot kolu sayesinde etrafındaki nesnelerin uzaktan kumanda ile bir noktadan başka bir noktaya taşınmasını sağlayan bir REX robotudur.
ArmBot üzerindeki robot kolu 3 adet servo motordan oluşmaktadır.
Yukarı, aşağı, sağa ve sola olmak üzere 4 farklı eksende hareket edebilen ArmBot ulaşılması zor alanlardaki nesnelere bile kolayca ulaşabilir.
Takımlar: Takımlar en az 2, en fazla 5 öğrenciden oluşur ve şunları içerir:
En az bir mentor/koç. Mentor/Koç, tüm ekip üyelerinin kaydından ve atanmasından sorumludur.
Bir mentor/koç birden fazla takımda olabilir.
Kodlama atölyeleri, code clup ve gençlik merkezleri vb. kurumlar takımlarını kurup katılım gösterebilirler.
Takım Üyeleri: Ekip üyelerine ilişkin kurallar şunlardır: