Katılımcıların (öğrencilerin) ortak hedefe ulaşmak için birlikte oluşturduğu gruba denir. REX 2025 Robot yarışması Online ve Fiziksel olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Yarışmaya 8-14 yaş aralığında ilkokul ve ortaokul seviyesindeki öğrenciler katılım sağlayabilir. Takımlar min. 2 max. 5 kişi olabilir.
Takımlar en az 2, en fazla 5 öğrenciden oluşur ve şunları içerir:En az bir mentor/koç. Mentor/Koç, tüm ekip üyelerinin kaydından ve atanmasından sorumludur.Bir mentor/koç birden fazla takımda olabilir.
Yarı sanal yarı yüz yüze bir yarışmadır ve bu nedenle yarışma yönetimi, takımların, öğrencilerin ve öğretmenlerin herhangi bir şekilde kuralları suistimal ettiğini tespit ederse diskalifiye etme hakkına sahiptir.
A takımı: Takımın 3 üyesi var; görev sayfasına giren mentör/öğrenci görevleri grup üyeleri arasında paylaştıktan sonra belirlenen sürede görevleri tamamlar
Doğa harika bir yer, değil mi? Kuşların cıvıltısı, rüzgârın hafif esintisi, mis gibi çiçek kokuları… Ama tüm bunları korumak için bir şeyler yapmazsak, gelecekte bunları sadece kitaplardan hatırlayabiliriz! İşte tam da bu yüzden algoritmik düşünme, kodlama ve takım ruhu devreye giriyor.
Peki, doğa ile kodlamanın ne alakası var diyorsan, hadi birlikte keşfedelim!
Bir düşün… Güneş enerjisiyle çalışan şehirler, yağmur suyunu akıllıca toplayan sistemler, doğayı temizleyen robotlar! Bunların hepsi bilim kurgu gibi geliyor olabilir ama aslında senin gibi genç mucitlerin yaratıcı fikirleriyle gerçeğe dönüşebilir!
Doğa, bizim en büyük hazinemiz ve onu korumanın pek çok yolu var. Ama en eğlencelisi ne mi? Kodlama, algoritmik düşünme ve takım ruhuyla çalışarak teknolojiyle doğayı birleştirmek!
🌱 Ağaçları koruyan sensörler tasarlayabilirsin!
💧 Su israfını azaltan akıllı sulama sistemleri programlayabilirsin!
🐝 Arılar için güvenli yaşam alanları oluşturacak projeler geliştirebilirsin!
☀️ Güneş enerjisiyle çalışan sistemleri optimize edebilirsin!
En güzeli ise, bunları tek başına değil, takımınla birlikte yapacaksın! Eğlenerek, keşfederek ve birlikte harika projeler geliştirerek hem doğayı hem de geleceği şekillendirebilirsin!
Hazır mısın? O zaman doğayı koruyacak kodları yazmaya başlayalım! 🚀🌍
Büyük değişimler küçük adımlarla başlar. Bir problemi fark etmek, onunla ilgili düşünmek ve küçük ama etkili çözümler üretmek, dünyayı değiştiren harika projelerin temelini atar.
Sen de doğa dostu bir mucit olmaya hazır mısın? O zaman kodlarını doğayla buluştur, algoritmalarınla çevreyi koru ve takımınla geleceği yeşile boya! Çünkü birlikte çalıştığımızda, hem teknolojiyi hem de doğayı kurtarabiliriz! 🚀💚
ArmBot, robot kolu sayesinde etrafındaki nesnelerin uzaktan kumanda ile bir noktadan başka bir noktaya taşınmasını sağlayan bir REX robotudur.
ArmBot üzerindeki robot kolu 3 adet servo motordan oluşmaktadır.
Yukarı, aşağı, sağa ve sola olmak üzere 4 farklı eksende hareket edebilen ArmBot ulaşılması zor alanlardaki nesnelere bile kolayca ulaşabilir.
Bir üst aşamaya geçmek için takımların genel sıralamasını, Scratch ve Tinkercad görevlerinden topladıkları puanlar belirleyecektir. Puanlama REX ekibinin belirlediği ve tüm takımların görev sayfasında duyurduğu puanlama standartlarına göre yapılır.
Görevler: Her bir takım üyesi yarışmaya kayıt olurken kullandığı gmail hesabı ile sisteme girip görevleri tamamlayıp takımına katkı sağlayabilir. Bütün görevler tek bir takım üyesinin mail hesabı ile de gönderilebilir. Fakat kullanıcılar başka bir mail adresiyle sisteme giriş yapamazlar ayrıca takım üyelerine ya da mentörüne ait olmayan bir Scratch ya da Tinkercad hesabı ile gönderilen görev kabul edilmeyecektir.
Kodlama: REX online yarışmasında yarışmacılar, belirledikleri senaryoya göre oluşturdukları robot devresini kodlarlar. Kodlama aşamasında seçilecek mikrodenetleyici kartı yarışmacıların insiyatifine bırakılmıştır. Bu devreye göre yarışmacılar, isterse Tinkercad üzerindeki blok ya da metin programlama aracını isterse de arduino programlama ya da python için Thonny IDE programlama aracını kullanarak kodlarını yazabilirler. Tinkercad ‘deki araçları kullanmayan gruplar yazdıkları kodları mutlaka yarışma raporundaki ilgili alana kopyalayıp yapıştırmalıdır.
Zorluklar:Takımlar görevlerini belirlenen süre içerisinde birden fazla kez deneyip REX ekibinin görev sayfasında belirttiği kriterlere uygun olanı, belirlenen süre içerisinde gönderebilir. Yarışma raporu gönderildiğinde görev tamamlanmış demektir. Lütfen doğru bağlantı linkini gönderdiğinize dikkat ediniz.
Takımlar: Takımlar en az 2, en fazla 5 öğrenciden oluşur ve şunları içerir:
En az bir mentor/koç. Mentor/Koç, tüm ekip üyelerinin kaydından ve atanmasından sorumludur.
Bir mentor/koç birden fazla takımda olabilir.
Kodlama atölyeleri, code clup ve gençlik merkezleri vb. kurumlar takımlarını kurup katılım gösterebilirler.
Takım Üyeleri: Ekip üyelerine ilişkin kurallar şunlardır:
SonicBot, üzerinde bulunan mesafe sensörü sayesinde çevresine ses dalgaları yayarak nesneleri algılıyor ve algıladığı değerlere göre mekanik özelliklerini kullanarak farklı işlevler gerçekleştirebiliyor.
SonicBot’u kullanarak engellerden kaçabilirsiniz.
Ortamdaki nesneleri algılamanızı gerektiren görevler için SonicBot’u kullanabilirsiniz.
TrackerBot, çizgi izleme sensörü sayesinde kızılötesi ışıklar yayar ve ortamdaki siyah çizgileri takip eder.
Çizgilerle oluşturduğumuz yol üzerinde TrackerBot’un mekanik özelliklerini kullanarak otonom olarak istediğimiz görevleri yapmasını sağlayabiliriz.
Kodu değiştirerek TrackerBot’un izlediği rengi de değiştirebiliriz.
2023 REX Robot Yarışması
Geri Dönüşüm temasıyla düzenlenen 2023 REX Robot Yarışması 9-14 yaş grubu arasında oluşan öğrencilerden 140 tan fazla takımın katılımıyla gerçekleşti. Dünyada giderek artan atıkları minimum seviyede tutmanın ve geri dönüşüm yoluyla gelecek nesillerimiz için olası felaketleri önlemenin yollarını, yarışmacılarımıza robotların yardımıyla daha kolay bir şekilde anlatmayı hedefledik. Online ve final etabından oluşan REX 2023 Robot Yarışmasında geçen sene olduğu gibi Online ortamda verilen görevleri yaparak en çok puan toplayan takımlar Final etabına katılmaya hak kazandı. Final etabında yarışmacılarımız hazırladıkları pistlere göre kodladıkları REX robotları ile verilen görevleri yaparak en çok puan toplayan takım olmaya çalıştı.
Final etabında, öğrencilerin hazırladığı pistlere göre kodladıkları REX robotları, çeşitli geri dönüşüm materyallerini toplamak, sınıflandırmak ve doğru şekilde işlemek için programlandı. Plastik, kağıt, cam ve metal gibi atık maddelerin robotlar aracılığıyla toplanması ve geri dönüşüm tesislerine ulaştırılması hedeflendi. Yarışmacılar, bu süreçte hem robotlarının işlevselliğini artırmak için yaratıcı çözümler üretti hem de geri dönüşümün önemini vurgulayan stratejiler geliştirdi. Bu şekilde, gençler hem teknolojiyi kullanarak çevresel sorunlara çözüm üretme yeteneklerini geliştirdiler hem de gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir dünya bırakma konusunda farkındalık kazandılar.
REX 2022 Robot Yarışması
REX ürün grubu ; eğitim odaklı bir seridir ve bu ürün grubu sizleri eğitirken hayal gücünüzün son noktasına taşımayı ve öğrenmeyi kalıcı kılmayı hedefleyen bir eğitim serisidir. Alanlarında uzman tasarım ekibi ve eğitmenlerimiz ile geliştirilen REX ürün grubumuz, sizlere eğitimin ve hayal gücünüzün kesişim noktasında eşlik etmek için tasarlandı. Hayal dünyanızın gerçekliğe eğitimle dönüşümünde sizlerleyiz.
2022 yılında ilk defa düzenlenen 582 öğrenci ve 72 mentorun katılımıyla gerçekleşen REX 2022 Robot Yarışması hem bizler için unutulmaz heyecan hem de katılan yarışmacılarımız için kıyasıya bir mücadeleye sahne oldu. 9-14 yaş arası öğrenciler, 2-5 kişi arası oluşturdukları takım ve kendilerine eşlik eden 1 mentor ile yarışmaya katıldı. 1. adımı Riders ile online ortamda gerçekleşti. Bir dizi eleme turunu tamamlamak için takımlar her biri sanal ortamdaki robotu programlayarak puan almaya çalışır. Final etabına kalan yarışmacılarımız öğrendikleri bilgileri bu sefer yaptıkları pist üzerinde uygun REX robotları ile verilen görevleri tamamlayarak en çok puanı almaya çalıştı.