Rex Yarışma

FİNALE KALAN TAKIMLAR

SIRALAMA TAKIM ADI TOPLAM
1 Rhm01 88,05
2 QUICK CODE & 01rhm01 87,9
3 TEMPESTAS 79,5
4 SEYTİM 6 78,65
5 LIGHTMEN 77,15
6 mikroplar takımı 76,4
7 SEYTİM3 75,45
8 HÜRKOD_2 73,85
9 SEYTİM5 71,05
10 robokod 69,3
11 Bilişim Zekaları 67,3
12 ANTIVIRUS 67,25
13 4X4 Yazılımcılar 66,55
14 HÜRKOD_4 65,55
15 EYÜPSULTAN NİŞANCA ROBOT OKULU 60,55
16 KODMATİK 58,15
17 ZEZEME_292916 55,65
18 SOO REX 55,35
19 Wind Blow 53,55
20 F5 TEAM 51,65
21 Yeşil Güç 51,56
22 Çözüm 50,7
23 HüRobot 50,2
24 RobotKids 48,7
25 babo 43,9

ONLINE YARIŞMA SONUÇLARI

SIRALAMA TAKIM ADI TOPLAM
1 Rhm01 88,05
2 QUICK CODE & 01rhm01 87,9
3 TEMPESTAS 79,5
4 SEYTİM 6 78,65
5 LIGHTMEN 77,15
6 mikroplar takımı 76,4
7 SEYTİM3 75,45
8 HÜRKOD_2 73,85
9 SEYTİM5 71,05
10 robokod 69,3
11 Bilişim Zekaları 67,3
12 ANTIVIRUS 67,25
13 4X4 Yazılımcılar 66,55
14 HÜRKOD_4 65,55
15 EYÜPSULTAN NİŞANCA ROBOT OKULU 60,55
16 KODMATİK 58,15
17 ZEZEME_292916 55,65
18 SOO REX 55,35
19 Wind Blow 53,55
20 F5 TEAM 51,65
21 Yeşil Güç 51,56
22 Çözüm 50,7
23 HüRobot 50,2
24 RobotKids 48,7
25 babo 43,9
26 HÜRKOD_3 39,85
27 SEYTİM8 38,7
28 Tech Brain 36,55
29 SEYTİM9 34,1
30 SEYTİM7 33,95
31 RoboSim 27,45
32 Cosmic Coders 22,8
33 Takım İşi 18,3
34 HÜR21 1,9
35 Mystery Coders 0

REX 2023 SİTEYE GİRİŞ PANELİ VİDEOSU

REX 2023 LANSMAN CANLI YAYINI



Document

REX Gezegeni Yolculuğuna Hazır Ol!

Nasıl? Yeni bir galaksi mi keşfedildi? Rex gezegeni de ne?!

Uzayda seyahat eden bir astro kaptan, dünyanın milyarlarca ışık yılı uzağındayken, kendine ait olan uzay gemisi arızalandı. Fakat bu imkânsızdı! Uzun uğraşları sonucu neyse ki sorunu fark etti. Daha önce hiç bilinmeyen bir galaksinin tam ortasındaydı! Uzay aracı da aslında ona bunun uyarısını veriyordu. Hiçbir yıldızı bulmayan bu yeni galakside eğer Kaptan Astro’nun uzay aracının kanatlarındaki yanıp sönen ışıklar olmasa, evren tamamen simsiyah olurdu. Bu karanlık ve korkutucu galaksinin içinde ilerledikçe, parıldayan renkli bir gezegen dikkatini çekti Kaptan Astro’nun. REX Gezegeni…! Bu gezegene gidip oradaki yaşamı ve yaşayanları, herkes kadar, kahraman kaptan astro da merak ediyordu. Fakat olası tehlikelerin farkında olduğu için oldukça da korkuyordu. Uzun süre düşündükten sonra gezegene gitmeye karar verdi.

Rex robotlarının yaşadığı bu gezegende bulutlar yeşil, çimenler mavi ve evler üçgendi! Rex robotları bütün enerjileri ve zevkli oyunlarıyla Kaptan Astro’yu eğlenceden eğlenceye sürüklüyordu. Geçirilen keyifli saatlerin sonunda korkunç bir şey gerçekleşti. Bu renkli ve neşeli gezegen bir anda göktaşı yağmuruna tutuldu. Fakat Rex gezegeninde diğer her şey gibi gök taşları da farklıydı. Gezegene geri dönüştürülmesi yıllar alan atıklar yağmaya başladı. Bu gezegende her şey ne kadar da garip!

Kaptan Astro ve Rex robotları birlik olup ilk önce bu atıkları incelemeye başladılar. Etrafta birçok atık piller (doğadan yok olma süresi 300 yıl), konserve kutuları (100 yıl), içecek cam şişeleri (4000 yıl), plastik kaplar (1000) ve bilgisayarlar (insan ömrünün görmeye yetemeyeceği kadar) vardı.

Göreve hazır mısın ?

Rex gezegeninin büyük bir temizliğe ihtiyacı var!

...

Geri Dönüşüm Ne Demek?

Geri dönüşüm, çevreyi korumak ve kaynakları israf etmemek için yapılan harika bir aktivite! Şimdi sana bu konuda biraz daha bilgi vereceğim.

Geri dönüşümün ne olduğunu biliyor musun? Aslında çok kolay! Bir örnek vermek gerekirse, senin sevdiğin bir tişörtün var, değil mi? Bu tişörtü artık giymek istemiyorsan, çöpe atmak yerine başka biri için faydalı olacak şekilde geri dönüştürebilirsin. Bu sayede hem başkalarına yardım etmiş hem de çevreyi korumuş olursun!

Geri dönüşüm için neler yapılabilir? Okullarda da geri dönüşüm kutuları ve toplama noktaları oluşturulabilir. Sen de sınıf arkadaşlarınla birlikte geri dönüşüm kutularına malzemeleri atarak, çevrenin korunmasına yardımcı olabilirsin. Hem de bu sayede temiz bir dünya yaratmış olursun!

Peki Geri Dönüşüm Neden Önemlidir?

Bilirsiniz hayatımızda önemli olan bazı şeyler vardır: iyi yemek, iyi arkadaşlar, iyi müzik ve geri dönüşüm! Evet, yanlış duymadınız, geri dönüşüm doğru yapılırsa gerçekten önemli bir konu. Örneğin, cam şişeler, kâğıt ürünleri, pet şişeler ve hatta elektronik atıklar bile geri dönüştürülebilir. Yani her şey, bir araya toplanıp tekrar kullanılabilir.

  • Camları toplarlar, eritirler, yeniden şekil verirler ve sonra onlardan bardaklar, tabaklar ve hatta avizeler yaparlar.
  • Pet şişeleri toplarlar, işlerler, yeniden kullanırlar ve siz de yeni bir meyve suyu şişesi almak yerine, eski şişenizi tekrar kullanabilirsiniz.
  • Kâğıt da geri dönüştürülebilir ve bu sayede ağaçları kesmek yerine, yeniden kullanılabilen kağıtlardan yapılabilir.
  • Elektronik atıkların içindeki metaller bile yeniden kullanılabilir, yani eski telefonunuzun içindeki altın ve bakır gibi değerli metalleri yeniden kazanabilirsiniz.

Bu sayede, çevre için iyi bir şey yaparken, aynı zamanda kendinize de yardımcı olabilirsiniz. Sonuç olarak, geri dönüşüm yapmak ciddi bir konu olabilir ama bunu eğlenceli hale getirmek de mümkündür. Her gün az da olsa geri dönüştürülebilir malzeme toplarsanız hem doğayı koruyabilir hem de kendinize iyi bir şey yapabilirsiniz. Hadi gelin, hep birlikte çöp kutularımızı çeşitlendirelim ve geri dönüştürülebilir malzemeleri toplayalım!

Rex gezegeni gittikçe garipleşiyor ve kaptan Astro’nun yardımları bile yeterli olmamaya başladı. Ne yapmalıyız?! Gelin birlikte ilerleyerek ilk önce bu gök taşlarını (gerçi atık taşları..) inceleyelim.

Kaptan Astro, REX robotlarıyla inceleme ve araştırma yaparken ilk gözüne çarpan koca bir plastik dağı oldu. Plastik atıklar, dünya için olduğu kadar Rex gezegeni için de ciddi bir sorun oluşturuyor. Plastikler, yüzlerce yıl doğada kalabilir ve doğal yaşamı tehlikeye atabilir çünkü yavaşça parçalanarak doğada bulunan diğer canlıların sağlığına zarar verir! Evet, Rex gezegenindeki denizlerde, dünyamızdakinden farklı olarak, balıklar değil Rex robotçuk canlıları yaşamaktadır. Dünyamızdaki plastiklerin denizdeki canlılarımızın tarafından yanlışlıkla yutulabileceğini ve bunun da onların ölümlerine neden olabileceğini zaten biliyoruz. Fakat ya Rex robotçukları? Rex gezegenindeki denizlerdeki plastikler de, deniz canlılarına zarar verir ve denizlerin temiz kalmasını engeller.

İlk olarak, plastik kullanımını azaltmamız oldukça önemli. Örneğin plastik poşetler yerine bez torbalar kullanarak alışveriş yapabilirsin veya su şişeleri yerine tekrar kullanılabilir şişeler kullanabilirsin. Ayrıca, doğaya atılmaması gereken plastikleri doğru geri dönüşüm kutularına atarak doğanın korunmasına katkı sağlayabilirsin. Fakat böyle bir atık yağmuru durumunda ne yapacağız?

Böyle bir felaketi avantaja çevirebilir dersem şaşırır mıydınız? Şaşırmayın, bu mümkün! Çünkü plastik atıklar, geri dönüşüm işlemi sayesinde yeniden kullanılabilir hale getirilebilirler. Geri dönüşüm, atık plastikleri toplama, ayrıştırma, yıkama, öğütme, eritme ve yeni plastik ürünler yapmak için kalıplama gibi adımlardan oluşur.

Gökten yağan atıklar yalnızca plastikle sınırlı değil malesef. Plastikler dışında, organik atıklar elektronik atıklar, cam ve metaller de gezegeni oldukça kirletmiş durumda! Bu nedenle, bu atıkları doğru şekilde ayrıştırmamız çok önemli.

Elektronik atıkların içinde bir sürü farklı malzeme var, örneğin cep telefonu, usb kablo, radyo, bilgisayar, yazıcı, kulaklık, tablet ve diğerleri. Bu malzemeler doğada yıllarca yok olmadığı için, atıklarımız doğru şekilde ayrıştırılmadığında, doğaya ciddi zararlar verebilirler. Mesela, bazı metaller zehirli olabilir ve doğaya karıştıklarında bitkilerin, hayvanların, insanların ve hatta Rex robotlarının sağlığına bile zarar verebilirler!

Cam atıkların doğada yok olması ise daha uzun zaman alıyor. Cam doğada 4 bin yıla kadar kalabiliyor. Bu yüzden cam atıklarını doğru şekilde ayrıştırarak, onların doğada yok olmasına yardımcı olabiliriz. Metaller de doğada uzun süre kalabilen atıklardan biridir. Örneğin alüminyum, doğada binlerce yıl kalabilir. Bu nedenle, metalleri de doğru şekilde ayrıştırmamız gerekiyor. Cam ve metal atıklar geri dönüştürülebilirken, elektronik atıklar özel bir işlemle ayrıştırılarak tekrar kullanılabilir hale getirilebilirler. Bu sayede hem doğayı koruyabilir hem de kaynak tasarrufu yapabiliriz. Unutmayın, doğayı korumak hepimizin sorumluluğu!

Cam atıkların doğada yok olması ise daha uzun zaman alıyor. Cam doğada 4 bin yıla kadar kalabiliyor. Bu yüzden cam atıklarını doğru şekilde ayrıştırarak, onların doğada yok olmasına yardımcı olabiliriz. Metaller de doğada uzun süre kalabilen atıklardan biridir. Örneğin alüminyum, doğada binlerce yıl kalabilir. Bu nedenle, metalleri de doğru şekilde ayrıştırmamız gerekiyor. Cam ve metal atıklar geri dönüştürülebilirken, elektronik atıklar özel bir işlemle ayrıştırılarak tekrar kullanılabilir hale getirilebilirler. Bu sayede hem doğayı koruyabilir hem de kaynak tasarrufu yapabiliriz. Unutmayın, doğayı korumak hepimizin sorumluluğu!

REX YARIŞMASINA KALAN SÜRE

Gün
Saat
Dakika
Saniye

Aşağıdakiler, REX robot yarışmasını anlamak için kritik olan terimleridir:

  • Takım:9 ve 14 yaşları dahil olacak şekilde, katılımcıların (öğrencilerin) ortak hedefe ulaşmak için birlikte oluşturduğu gruba denir. Takım üyeleri aynı yaşta olmak zorunda değildir. Takım min. 2 max. 5 kişi olabilir.
  • Misyon:Tüm ekip üyelerinin, puan kazanmak için belirlenen görevleri blok tabanlı/metin tabanlı programlama araçlarını kullanarak tamamladığı faaliyetlerin tamamı.
  • Zorluk: Takımda bulunan ekip üyelerinin karşı karşıya olduğu özetleyici, açık uçlu etkinlik. Bir aşamayı geçmek veya mümkün olduğunca çok puan kazanmak için doğru algoritmayı kurup kısa yola gidecek rotayı programlamak..
  • Liderlik Tablosu:: Belirli bir görev veya zorluk için takımların görünür sıralaması.
  • Online: 2023 REX Robot Yarışmasının bölündüğü aşamalar. İki aşama vardır. 1. Aşama 2023 REX Robot Yarışması Online Scratch Turnuvası ve 2. Aşama 2023 REX Robot Yarışması Final (Uzaktan), yaş grubuna ve zorluk derecesine göre ayrılmıştır.
  • Final: 2023 REX Robot Yarışmasının ikinci aşamasıdır, takımlar yarışma paketini alarak kurulumu yaparlar. Görevler video kaydı şeklinde gönderilir.
  • Koç/Mentor:Öğrencilerin bir araya gelip kurduğu takıma rehberlik eden kişidir.
  • Puanlama: Takım üyeleri birden fazla deneme yaparak takımları için en yüksek puanı almak üzere çalışırlar. Alınan en yüksek puan takımın puanı olur.Online süreçte her görevin kendine ait puanlama kriterleri vardır ve bu kriterler göre sayfasında belirtilecektir.

Takımlar: Takımlar en az 2, en fazla 5 öğrenciden oluşur ve şunları içerir:

En az bir mentor/koç. Mentor/Koç, tüm ekip üyelerinin kaydından ve atanmasından sorumludur.

Bir mentor/koç birden fazla takımda olabilir.

Kodlama atölyeleri, code clup ve gençlik merkezleri vb. kurumlar takımlarını kurup katılım gösterebilirler.

Takım Üyeleri: Ekip üyelerine ilişkin kurallar şunlardır:

  • Online turnuva sonrasında elenmiş takımlardan üyeler diğer takımlara dahil olamazlar.
  • Online turnuva sonrasında finale yükselmiş olan takımların isimleri değiştirilemez.
  • Bir öğrenci, sadece bir takımda olabilir. Bir kurumdan birden fazla takım çıkabilir. Zorunlu durumlarda takım üyeleri değişmesi durumunda yarışma komitesine bilgi verilmesi zorunludur. Bu durum yarışma başlamadan yapılmalıdır.
  • Telif hakkıyla korunan ve ticari markalı görseller takım logoları olarak kullanılamaz.
  • Robotistan bu görüntülerin temsili ve kullanımından sorumlu değildir.
  • Takımlara sponsor bulabilir ve bu sponsorluğu yansıtacak şekilde isim ve logo kullanabilirler.
  • Tütün, alkol işi ile uğraşan işletmeler, REX robot yarışmasında takımlara sponsor olamazlar.
  • Yarı sanal yarı yüz yüze bir yarışmadır ve bu nedenle yarışma yönetimi, takımların, öğrencilerin ve öğretmenlerin herhangi bir şekilde kuralları suistimal ettiğini tespit ederse diskalifiye etme hakkına sahiptir.
  • Öğretmenler, ebeveynler, mentorlar veya ekipler birbirlerine dışarıdan destek olmalarına izin verilir.
  • Bir öğrenci, bir takım görevini o takımdaki kişiler için çözemez, ancak yardımcı olabilir, tavsiyede bulunabilir.
  • Online yarışma sürecinde verilen scratch görevleri takım üyelerinden hehangi biri ya da takım mentörüne ait olan scratch hesabı ile gönderilmesi zorunludur. Farklı bir hesap ile gönderilen scratch görevi kabul edilmeyecektir.
  • A takımı: Takımın 3 üyesi var; görev sayfasına giren mentör/öğrenci görevleri grup üyeleri arasında paylaştıktan sonra belirlenen sürede görevleri tamamlar. Görevleri tamamladıkları Scratch hesabından göreve ait olan projeyi “paylaş” butonuna basarak oluşan bağlantı linkini görev sayfasında ait olan alana yapıştırdıktan sonra görevi gönderir. Son olarak grup olarak hazırladıkları sunum dosyasını da grubun mentörü gönderir ve A takımı için online yarışma süreci tamamlanır.
  • Gönderilen görevler REX ekibi tarafından puanlandığında A takımı 1.görev için DEMO( 80 ) , 2.görev için 50, 3. görev için 60, 4. görev için 55, 5. görev için 65, 6. görev için 40 puan almıştır. A takımı online yarışma sürecinde toplaması gereken 500 REX puanının sadece 270 ini toplayabilmesi tr. (1. görev DEMO görev olduğu ve REX ekibinin hazırladığı kılavuza göre hazırlandığı için puanlaması yarışmaya dahil değildir.)

Bir üst aşamaya geçmek için takımların genel sıralamasını, Scratch görevlerinden topladıkları puanlar belirleyecektir. Puanlama REX ekibinin belirlediği ve tüm takımların görev sayfasında duyurduğu puanlama standartlarına göre yapılır.

Görevler: Her bir takım üyesi yarışmaya kayıt olurken kullandığı gmail hesabı ile sisteme girip görevleri tamamlayıp takımına katkı sağlayabilir. Bütün görevler tek bir takım üyesinin mail hesabı ile de gönderilebilir. Fakat kullanıcılar başka bir mail adresiyle sisteme giriş yapamazlar ayrıca takım üyelerine ya da mentörüne ait olmayan bir Scratch hesabı ile gönderilen görev kabul edilmeyecektir.

Kodlama: REX online yarışmasında görevler blok tabanlı programlama araçlarından scratch ile hazırlanmıştır. Takımların görevlerini, Scratch platformunda doğru kod bloklarını oluşturarak teslim etmesi istenmektedir.

Zorluklar:Takımlar görevlerini belirlenen süre içerisinde birden fazla kez deneyip REX ekibinin görev sayfasında belirttiği kriterlere uygun ve Scratch görevine en benzer olanı, belirlenen süre içerisinde gönderebilir. Bağlantı linki gönderildiğinde görev tamamlanmış demektir. Lütfen doğru bağlantı linkini gönderdiğinize dikkat ediniz.



ArmBot

Rex gezegenine yardım edebilmen için çok işine yarayacak olan Rex 8 in 1 serisi Armbot, robotik tasarım ve programlama konularında ileri seviye bilgiye sahip olmayan kullanıcılar için tasarlanmıştır ve senin için mükemmel bir robotik kitidir! Çünkü bu robotun kollarını, parmaklarını, bileklerini ve hatta kavrama gücünü rahatlıkla kontrol edebilir ve kaptan Astro ile Rex robotlarının işini oldukça kolaylaştırabilirsin!

Örneğin, robotik elinle bir şeyleri kavrayabilir ya da bir nesneyi hareket ettirebilirsin. Bu Rex robotu Armbot, 8 farklı işlevi ile çok yönlü bir robotik kiti. Bu sayede, robotik kol ve parmakların hareketiyle birçok tasarım oluşturabilir ve robotik programlama konusunda yeni beceriler kazanabilirsin. Üzerinde robot kol olan ve normal tekerleri olan bu robotun üzerinde sağ-sol ve yukarı-aşağı hareket edebilen (4 eksene de dönebilen) bir robot kol bulunuyor. ArmBot, bu özelliği sayesinde, Rex gezegenindeki atıkları toplayıp istenen alana bırakmayı ve benzeri görevleri yerine getirebilir. Eğlenceye ve görevlere hazır mısın? Rex 8 in 1 serisi Armbot ile robotik tasarım ve programlama konularında mükemmel bir başlangıç yapabilirsin!


Balance Bot

Merhaba arkadaşlar! Size Rex 8 in 1 serisi BalanceBot'tan bahsedeceğim. Bu robotik kiti, robotik tasarım ve programlama konularında ileri seviye bilgi gerektirmez. Bu nedenle, bir denge robotu olarak tasarlanan bu robot, herkes için harika bir seçimdir. Kendisini dengede tutabilme özelliği sayesinde robotik programlama konusunda yeni olanlar için bile heyecan verici bir deneyim sunuyor. BalanceBot'un

tasarımı ve kullanımı kolay bir yapıya sahip olduğu için hızlı bir şekilde kurulabilir. Ayrıca, BalanceBot, kullanıcılara farklı senaryolarda robotik programlama deneyimleri sunar. Örneğin, robotu oda içinde gezdirmek, belirli bir yolculuğa çıkarmak veya farklı engelleri aşmasını sağlamak gibi birçok farklı senaryo mevcuttur. Bu özellik sayesinde BalanceBot’unuz, Rex gezegenini kurtarmak için gezegenin bir ucundan diğer ucuna dolaşarak çalışıp duracaklar… Eğlenceli bir deneyim için BalanceBot ile kendinize yeni bir hedef koyun!


OmniBot

Omnibot… Robot teknolojisiyle yapılmış harika bir oyuncak! Omnibot, elektronik prensiplerini öğrenmenin yanı sıra, bilgisayar programlama becerilerinizi de geliştirir. Robotun içindeki mikrokontrolör, programlama öğrenmeniz için harika bir fırsattır. Robotu, bilgisayarınızla bağlayarak programlama yapabilirsiniz. Robotun ışıklarını, motorlarını ve diğer özelliklerini kontrol edebilirsiniz. Omnibot

aynı zamanda bir uzaktan kumandalı oyuncaktır. Uzaktan kumanda sayesinde robotun hareketini kontrol edebilirsiniz. Robotun ileri, geri, sağa ve sola hareket etmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca robotun ışıklarını da uzaktan kumandayla açıp kapatabilirsiniz. Omnibot, birçok proje ve özellik sunar. Elektronik prensiplerini, bilgisayar programlamasını ve uzaktan kumanda becerilerini öğrenmek için harika bir oyuncaktır. Eğlenceli ve öğretici bu oyuncak sayesinde, ileriye dönük birçok projede kullanabileceğiniz yeni beceriler kazanabilirsiniz. Omni tekerler, robotların çevik ve hassas bir şekilde hareket etmesini sağlayan özel tekerleklerdir. Omni tekerler, bir merkezi tekerleğin etrafında bulunan çok sayıda küçük tekerlekle birlikte çalışır. Bu küçük tekerlekler, robotun her yöne hareket edebilmesini sağlar. Omni tekerlerin çalışma mantığı şudur: Tekerlekler, herhangi bir yönde dönebildiği için istenilen her yöne hareket edebilir. Omni tekerler, dört adet kullanıldığında, robotun her yöne hareket etmesini sağlar. Bu sayede, robot, dönüş yapmadan hızlı bir şekilde hareket edebilir. Ayrıca, omni tekerler, dar bir koridordan geçerken yönünü değiştirmek için döndürme gerektirmez. Sadece yönünü değiştirmek istediğiniz yöne doğru hareket ettirin ve robotunuz otomatik olarak doğru yöne dönecektir. Omni tekerler, robot teknolojisi alanında oldukça önemlidir. Robotlar için hareket kabiliyetini artırmak ve çeviklik sağlamak açısından büyük önem taşırlar.


RoverBot

Harika bir robotla karşınızdayım. Roverbot! Özellikle araştırma ve keşif projelerinde kullanılan ve normal bir tank mantığıyla çalışan bir robotik araçtır. Bu robot, zorlu arazi koşullarında hareket edebilir ve bilim insanlarına, mühendislere ve araştırmacılara yardımcı olabilir. Rex gezegeninin de ihtiyacı olan tam bu değil mi?! Roverbot, çevik bir şekilde hareket edebildiği ve farklı arazi koşullarında

çalışabildiği için kaptan Astro’nun en çok kullanmak istediği robot serisidir. Bu robot, tekerlekleri sayesinde engelleri aşabilir ve dar alanlarda hareket edebilir. Ayrıca, üzerindeki kameralar sayesinde, görev yaptığı bölgenin detaylı görüntülerini de çekebilir. Daha ne olsun! Tüm bu özellikleri sayesinde Roverbot, uzay araştırmaları, arkeoloji, jeoloji, çevre incelemeleri veya geri dönüşüm projeleri gibi birçok farklı alanda kullanılabilir. Örneğin, geri dönüştürülebilir malzemeleri toplayabilir. Bu sayede, atıkların geri dönüştürülmesi süreci daha verimli hale getirilebilir. Ya da yer altındaki madenleri araştırabilir ve buradan çıkarılacak malzemelerin miktarını belirleyebilir.


Wi-Bot

Özellikle evlerde ve okullarda eğitim amaçlı kullanılan ve kablosuz internet bağlantısıyla kontrol edebileceğiniz bir robotik araç düşünün. Evet, doğru tahmin ettiniz. Bahsettiğim robot Wi-bot! Bu robot, programlanabilir robottur ve farklı görevleri yerine getirmek için kullanılabilir. Wi-bot'un kullanımı oldukça basittir. İlk olarak, bir tablet veya akıllı telefon gibi bir cihazdan Wi-bot'a bağlanmak için kablosuz

internet bağlantısı sağlanması gerekmektedir. Daha sonra, Wi-bot kontrol edilerek hareket ettirilebilir ve programlanabilir. Çocuklar, bir robotun kontrolünün tamamen sizin elinizde olması ve sizin komutlarınıza göre hareket etmesi sizi de çok heyecanlandırmıyor mu? Tek kullanmanız gerekenin hayal gücünüz olduğu bu robotu birçok projenizde kullanabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse; Wi-bot'un üzerine bir çöp kutusu takılıp çöpleri toplamak için kullanılabilir ve bu sayede atıkların geri dönüştürülmesi süreci daha verimli hale getirilebilir. Rex gezegeninin maruz kaldığı bu atık yağmurunu düşününde ne kadar da yararlı bir robot öyle değil mi? Yalnızca bu değil tabii ki. Wi-bot'u bir evcil hayvan bakıcısı olarak hayal edebilirsiniz. Bu robot, evdeki hayvanları besleyebilir ve onlarla ilgilenebilir. Ve bunun gibi onlarca proje gerçekleştirebilmesi sayesinde Wi-bot, teknoloji dünyasındaki en heyecan verici robotik araçlardan biridir. Onunla öğrenmek, keşfetmek ve hayal etmek için sınırsız fırsatınız var! Wi-bot, kodlama öğrenme sürecini o kadar eğlenceli hale getirir ki çocukların bu alanda ilerlemek istemesine yol açar.


SumoBot

SumoBot, adından da anlaşılacağı gibi sumo güreşi tarzında bir robot yarışması için tasarlanmış bir otonom robot prototipidir. Amacı, başka bir SumoBot'u dairesel bir alanda belirlenmiş bir hedef alanından dışarı iterken kendi iç halkasında kalabilmektir. SumoBot'un en ilginç özelliği, tamamen otonom olarak hareket edebilmesidir. Bu, robotun bir insan tarafından kontrol edilmeden kararlar alabilmesi ve

hareket edebilmesi anlamına gelir. SumoBot'un hareketi, çeşitli sensörler ve programlamalar aracılığıyla gerçekleşir. Çocuklar, SumoBot'u tasarlamak ve programlamak için bir araya gelerek takımlar halinde çalışabilirler. Bu sayede, çocuklar robotik ve programlama becerilerini arkadaşlarıyla birlikte eğlenirken kazanabilirler. Ayrıca çocuklar, SumoBot'larına farklı tasarımlar verebilir, robotlarını renklendirebilir ve hatta onlara karakterler verebilirler. Örneğin, robotunuzun bir canavar gibi görünmesini veya bir samuray gibi hareket etmesini sağlayabilirsiniz.


TrackerBot

TrackerBot, adından da anlaşılacağı gibi takip eden bir robot olarak tasarlanmıştır. Bir hedef nesneyi takip etmek ve hareketini kontrol etmek için tasarlanmıştır. Bu robot ultrasonik ve ışık sensörleri gibi çeşitli sensörler sayesinde çevresindeki nesneleri algılar ve hareketini buna göre ayarlar. Ayrıca TrackerBot, Bluetooth veya Wi-Fi gibi kablosuz bağlantılar sayesinde akıllı telefon, tablet gibi

cihazlara bağlanabilir ve cihazlardan gelen komutlara göre hareket edebilir. Gezegenin her bir köşesine yayılmış bu tehlikeli atıklardan kurtulmak için yalnızca kaptan Astro’nun yardımı yeterli olmuyor. İşte tam burada yardıma koşan minik kahramanlara ihtiyacı var kaptan Astro’nun! Peki Rex Gezegeninde bu TrackerBot ne işe yarayacak? Diyenleri duyabiliyorum. Bir izleme aracı olan TrackerBot belirli bir alana girip çıktığında size bildirim gönderen bir bölge uyarı sistemi içerir. Bu da robotun, atıkları toplamak için sizin seçtiğiniz alanlarda, sizin seçtiğiniz nesnelerle çalışmasını sağlar. Ayrıca acil ve tehlikeli durumlar size hemen bir uyarı bildirimi gönderebildiği için bu atıkların oluşturabileceği felaketlerden uzakta da olsanız haber alabilirsiniz! Bu cihaz, küçük çocukların hareketlerini izlemek için de kullanılabilir ve onların güvende olduklarından emin olmak için birçok özellik sunar. TrackerBot, bir GPS cihazıdır ve bu sayede çocuğun nerede olduğunu her zaman takip edebilirsiniz. Ayrıca, TrackerBot'un üzerinde bulunan bir acil durum düğmesi sayesinde, çocuk acil bir durumda hemen size haber verebilir. TrackerBot, çocukların güvenliği için tasarlanmış bir izleme aracıdır fakat özgürlüklerini kısıtlamak amacıyla kullanılmamalıdır.


SonicBot

Çocukların teknolojiye olan merakını arttıran bir tür robotik oyuncaktır SonicBot ve en önemli özelliği mesafe sensörüdür. Bu sensör, robotun, çevresindeki engelleri tespit etmesine ve bunlardan kaçınmasına yardımcı olur. Yani robotun daha güvenli ve akıllı bir şekilde hareket etmesini sağlar. Sensör, ultrasonik dalgalar kullanarak çevresindeki nesnelerin konumunu belirler ve robotun bu nesnelerden

uzaklaşmasını sağlar. Rex gezegeninin; atıkları belirlemek, belirlenen atıkları ayrıştırmak, atık yığınlarından kolayca geçebilmek gibi görevleri gerçekleştirmek için sizce de bir SonicBot’a ihtiyacı yok mu? Mesafe sensörü SonicBot'un farklı alanlarda kullanılmasını da mümkün kılar. Örneğin, robot, evde veya ofiste kullanıldığında, sensör sayesinde mobilyalar veya diğer engellerden kaçınarak temizlik yapabilir veya malzemeleri taşıyabilir. Özellikle, çocukların oyun sırasında robotun çevresinde dolaşmaları durumunda, sensör sayesinde robotun çarpışmaları ve yaralanmaları önlenir. Ayrıca, sensör, robotun düzgün bir şekilde hareket etmesini sağlar ve farklı engellerden kaçınmasına yardımcı olur. Kısacası robot, sensör sayesinde çevresindeki engellere karşı daha hassas ve güvenli bir şekilde hareket eder.


    Mentor Kayıt Bilgileri & Takım Kayıt Bilgileri

    Her takımın bir mentoru olması zorunludur.Lütfen aşağıdaki alanlara mentor bilgilerini giriniz.

    Takımlar en az 2, en fazla 5 öğrenciden oluşur.Lütfen aşağıdaki alanlara takım üyelerinin bilgilerini ayrı ayrı giriniz.

    Takım kayıtlarını mentorlar yapmak zorundadır.